Web Usability – Zasady

Z roku na rok przybywa konsumentów, którzy robią zakupy online. Przekonuje ich do tego wygoda takiego rozwiązania. Nie trzeba ruszać się z domu, by zamówić produkt bądź usługę. Dziś, za sprawą rozwoju technologicznego, można to zrobić z dowolnego miejsca, np. czekając w kolejce do lekarza czy podczas spaceru w parku. Lecz nie każda platforma zakupowa cieszy się dużą popularnością. Decyduje o tym funkcjonalność sklepu internetowego, czyli atrybut, który sprawia, że dane oprogramowanie zaspokaja potrzeby jego użytkowników, a w tym przypadku – klientów. Internaucie najbardziej chodzi o to, by szybko dotrzeć do interesującego do towaru i go zamówić. Nie chce wykonywać tysiąca kliknięć, wpisywać mnóstwa danych, przekopywać się przez szereg nieistotnych dla niego informacji. Zakupy online mają być dla każdego użytkownika wygodne. Jeśli dana platforma taka nie będzie, klient szybko ją opuści i skorzysta z innej, a tym samym wesprze konkurencję. Temu przykremu scenariuszowi da się zapobiec. Właśnie dlatego na etapie projektowania i programowania należy przywiązywać dużą wagę do funkcjonalności sklepu internetowego.